Varno digitalno poslovanje. V katere rešitve je vredno vlagati?
Na trgu je vedno več digitalnih rešitev, ki olajšajo vsakodnevno poslovanje. Pri tem se poraja vprašanje, ali jim je res vredno zaupati svoje podatke? V nadaljevanju bomo predstavili rešitve, ki bodo okrepile vaše zaupanje pri ravnanju z dokumenti, podatki in informacijami in vam pomagale poskrbeti za večjo varnost vaših podatkov.
V dobi vedno bolj prisotnih digitalnih groženj, ki lahko zamajejo zaupanje v digitalne rešitve, je treba poskrbeti za vedno večjo zaščito podatkov in informacij. Tudi podjetja morajo skrbeti za vedno večjo varnost, saj bodo le tako lahko zaščitila svoje odnose s strankami ter svoje poslovanje in dobičkonosnost. Ta naloga je danes težja kot kdaj koli prej, saj se tehnologija in grožnje v digitalnem svetu nenehno povečujejo.
Premislek pred investiranjem v nove rešitve
Vložki v novo opremo in rešitve so lahko visoki in vsak napačen korak lahko vpliva na zvestobo strank, finančno uspešnost, ugled blagovne znamke in nenazadnje na sposobnost organizacije, da gradi in ohranja zaupanje svojih strank.
Čeprav mnoga podjetja razumejo grožnje v digitalnem svetu, morajo največ pozornosti nameniti tradicionalnim ukrepom za krepitev kibernetske varnosti, pri tem pa jim pomagajo tudi naprednejše digitalne rešitve. Katere naložbe v rešitve digitalne varnosti so najučinkovitejše? Ko podjetja razmišljajo o večji kibernetski varnosti, je pomembno poudariti, da bi moralo ohranjanje digitalne varnosti vključevati celovit pristop k večji varnosti: od izobraževanja posameznikov in nadzorovanja procesov do varne hrambe podatkov. Pri tem je tehnologija ključnega pomena.
Izpostavimo lahko 4 ključne točke, ki pomembno vplivajo na večjo varnost podatkov:
- Vsi poslovni podatki na enem mestu
- Uporabniški nadzor nad procesi in dokumenti v podjetju (dokumentni sistemi)
- Zaupanje v varnost podatkov v oblaku
- Izdelava varnostne kopije podatkov
Poslovna programska oprema v oblaku ali na lokalnem strežniku?
Tako rešitve v oblaku kot rešitve na lokalnem strežniku zagotavljajo osnovno raven zaščite podatkov. Glavna razlika med njimi je v tem, kje so shranjeni vaši podatki in kdo ima dostop do njih. Lokalna programska oprema ERP je v lasti in upravljanju lastnika podjetja. Za vsakršno vzdrževanje in vse posodobitve je odgovorno podjetje. Hkrati namestitev sistema, nadzor nad infrastrukturo IT in vsemi procesi pomeni veliko odgovornost, ki jo nosi podjetje samo. Ta zahteva proaktivne ukrepe za zagotovitev varnosti vašega podjetja in podatkov.
Prednost lokalne rešitve ERP je popoln nadzor nad vašim fizičnim sistemom, ki ga je mogoče enostavno prilagoditi posebnim potrebam vašega podjetja, pri čemer ne potrebujete internetne povezave. Če imate oddaljene delavce, morate zagotoviti varnostne ukrepe, kot je VPN.
Z implementacijo ERP v oblaku podjetje shranjuje informacije v podatkovni center. V sklopu PANTHEON Gostovanja sodelujemo z vodilnim operaterjem telekomunikacij v Sloveniji – družbo Telekom Slovenije. Vaši podatki so varno shranjeni v Telekomovem oblaku, zato so dosegljivi kjer koli in kadar koli. Prednosti PANTHEON Gostovanja:
- samodejne posodobitve in zakonska skladnost,
- skrb za požarne zidove in ustrezne varnostne protokole,
- izdelava varnostne kopije in
- takojšen odziv na incident.
Programska oprema v oblaku v splošnem prinaša izboljšano varnost podatkov.
Sistemi ERP v oblaku ponujajo izpopolnjeno zaščito z vgrajenimi varnostnimi protokoli, ki podjetju lajšajo varnostne skrbi. Ti ukrepi zagotavljajo spremljanje notranjih in zunanjih dejavnikov 24 ur na dan, 7 dni v tednu. Omogočajo takojšnji odziv na incident, saj samodejno prepoznajo nenavadne dogodke in se ustrezno odzovejo, še preden nastanejo katastrofalne posledice. Ob skrbi za ustrezne varnostne protokole je pomembna funkcionalnost tudi varna hramba in priprava varnostnih kopij. Podjetja lahko pri tem izberejo tudi hibridno hrambo podatkov, tako da uporabljajo programsko opremo na lokalnih strežnikih in funkcijo varnostnega kopiranja, ki shranjuje kopije podatkov v oblak. Varnostne kopije organizacijam pomagajo obnoviti podatke, ki jih povzročijo sistemske okvare, nenamerno brisanje, nesreče ali kraje. Pogosteje kot je varnostna kopija posodobljena, hitreje in lažje si bo podjetje opomoglo po izgubi podatkov.