Digitalizacija, Zakonodaja, Računovodstvo, Zanimivosti
Prodaja terjatev kot rešitev likvidnostnih težav
Intervju z g. Matijo Mazalovićem, specialistom trgovinskega financiranja v NLB
Finančni instrument, ki dobro odgovarja na potrebe podjetij, ki jih imate zaradi zamika plačil, je odkup terjatev. S prodajo terjatev lahko podjetja takoj pridobite finančna sredstva. Da bi podjetjem še olajšali upravljanje terjatev, ki jih želijo prodati banki, hkrati pa storitev približali tudi tistim podjetjem, ki odkupa terjatev do zdaj še niste uporabljali, so v NLB razvili novo spletno aplikacijo NLB Odkup terjatev. Uporaba aplikacije je kljub kompleksnosti storitve preprosta in zagotavlja prijazno uporabniško izkušnjo, saj vas vodi skozi celoten postopek. V aplikaciji boste lahko še lažje, hitreje, pregledneje in ugodneje upravljali s terjatvami, ki jih odkupuje NLB.
Zakaj se odločiti za prodajo terjatev preko spletne aplikacije NLB Odkup terjatev?
Aplikacija je kljub kompleksnosti storitve preprosta in omogoča prijazno uporabniško izkušnjo. Postopek je hiter ter omogoča elektronsko izmenjavo računov in informacij za odkup terjatev, elektronski podpis pogodbene dokumentacije brez potrebe po fizičnem podpisu dokumentacije in pošiljanju dokumentacije po pošti ter ugodnejše pogoje odkupa terjatev. Uporaba aplikacije je varna in brezplačna.
Kakšne prednosti prinaša podjetjem elektronski odkup terjatev?
Podjetjem nova aplikacija prinaša številne prednosti. Zaradi avtomatizacije, lažjega prenosa in podpisovanja dokumentacije je celoten postopek odkupa hitrejši. Prodajalec lahko sredstva prejme na račun že v enem dnevu (odvisno od časa oddaje zahtevka in podpisa dokumentov s strani prodajalca in kupca).
Postopek elektronskega odkupa je preprost, saj aplikacija uporabnike vodi po potrebnih korakih. Prodajalec in kupec lahko v aplikaciji na enem mestu izvajata vse potrebne postopke, vlagata zahtevke, podpisujeta in pregledujeta dokumentacijo. Ko je potrebna njuna akcija, ju aplikacija k temu pozove po e-pošti.
Poleg tega aplikacija omogoča dobro preglednost nad samim odkupom terjatev. Prodajalci in kupci imate v vsakem trenutku dober pregled nad terjatvami v odkupu, nad njihovim podrobnim statusom, nad zaključenimi terjatvami ter stanjem limitov za odkup terjatev (odobrenih in razpoložljivih).
Elektronski odkup terjatev je tudi ugodnejši, saj je minimalni znesek nadomestila pri spletnem odkupu nižji kot pri klasičnem odkupu terjatev.
Ne nazadnje je vsa dokumentacija, potrebna pri odkupu terjatev (pogodba, izjava o odkupu terjatev, računi), digitalizirana in se podpisuje elektronsko, zato papirna dokumentacija ni potrebna. In kar je zelo pomembno – uporaba aplikacije je varna. Komunikacija med uporabniki in banko je šifrirana z uporabo najvišjih varnostnih protokolov, varnost uporabe pa zagotavlja kvalificirano digitalno potrdilo, ki se uporablja za avtentikacijo uporabnikov in za veljavno elektronsko podpisovanje dokumentov.
Kakšna je vloga prodajalca in kupca v postopku odkupa?
Kot prodajalec lahko vnašate račune in priloge, oddajate zahtevke za odkup, elektronsko podpisujete pogodbe in priloge ter pregledujete podatke in statuse v postopku odkupa. Kot kupec na drugi strani pa lahko pregledujete izbrane podatke odkupa in elektronsko podpišete izjavo za odkup.
Kako lahko postanem uporabnik spletne aplikacije? Je postopek zapleten?
Postopek je preprost in končan v treh korakih. V prvem koraku pridobite informativno ponudbo, za kar se obrnete na svojega skrbnika ali nam pišete na e-naslov tradefinance@nlb.si. V drugem koraku sledi sklenitev okvirne pogodbe o odkupu terjatev, kar uredite pri poslovnem skrbniku.
V tretjem, zadnjem koraku, po podpisu okvirne pogodbe o odkupu terjatev se lahko vi ali pooblaščene osebe podjetja registrirate v aplikaciji s časovno veljavnim kvalificiranim potrdilom. Naročilo za uporabo aplikacije izpolnite in oddate prek aplikacije. O aktivaciji vas bomo obvestili po elektronski pošti.
Če z nami še ne poslujete, se obrnite na najbližjo NLB Poslovalnico.