Poslovanje po covidu 19: kaj se bo spremenilo?
Odkar je svet prizadela pandemija, so se podjetja v skoraj vseh pogledih postavila na glavo. V letu 2020 je bila večina uslužbencev prisiljena delati od doma, nekatera podjetja so bila kot ponudniki ne nujnih storitev primorana (začasno) zapreti svoja vrata. Poleg skrbi, da bodo zaposleni, kupci in dobavitelji ostali zdravi, so se morala podjetja med drugimi operativnimi in finančnimi izzivi spoprijeti tudi z zastoji dobavne verige in upadanjem prodaje. Leto 2020 tako za poslovanje res ni bilo lahko leto.
Letos pa je vsem, tudi tistim, ki so bili dobro pripravljeni na krizno upravljanje, postalo jasno, da to ni samo kriza, temveč da bodo posledice najverjetneje z nami tudi v prihodnje. Brez dvoma podjetja po pandemiji ne bodo več enaka. Kakšne pa so spremembe, ki jih lahko pričakujemo?
1. Vzpon fleksibilnega dela
Socialno distanciranje oz. bolje rečeno omejevanje fizičnih stikov je bilo eno od prvih priporočenih ukrepov za upočasnitev širjenja virusa. Veliko podjetij se je moralo prilagoditi delu na daljavo oz. delu od doma. Delodajalci so si prizadevali (na)učiti zaposlene, kako uporabljati orodja za sodelovanje, da bi skupine delale sinhronizirano in da bi delo lahko potekalo kar se da nemoteno. Delo od doma sicer obstaja že dolgo, vendar ga doslej mnogi niso sprejeli. Zdaj pa je postalo nekaj vsakdanjega; pokazalo se je celo, da fleksibilni urniki lahko povečajo produktivnost. Zaposleni so se zavedali tudi, da jim ni treba biti v pisarni, če želijo opraviti svoje delo. Po pandemiji bo delo na daljavo ostala stalnica v mnogih panogah, delovni čas bo fleksibilen in delavci bi morda celo lahko zahtevali skrajšane delovne dni v tednu.
2. Spodbujanje globalne prisotnosti
Regionalne zaustavitve so v veliki meri vplivale na povpraševanje in dobavno verigo. Podjetja, ki so centralizirala svoje poslovanje v zaustavljenih regijah, so se od takrat morala spoprijeti s pomanjkanjem pomembnih zalog za svoje poslovanje in posledično z upadom prodaje. Podjetniki lahko vzamete to kot lekcijo, da bo v prihodnosti treba izboljšati operativno gibčnost podjetja. Treba je razširiti obzorja in zmanjšati odvisnost od ene regije, gledati širše in mogoče celo globalno.
3. Večja uporaba avtomatizacije in umetne inteligence
Ker so nekatera podjetja morala celo poslovati z manj ljudmi in usklajevati poslovanje iz oddaljenih lokacij, morajo podjetja nadaljevati poslovanje z manj ljudmi, so za to prisiljena najti alternativne načine. Pomembna uvedba v poslovanje je avtomatizacija, ki pospešuje procese in delo v podjetju. Svet se nahaja v položaju, na katerega so opozarjali futuristi, in sicer da bo delovna mesta zamenjala avtomatizacija. Podjetja si zdaj prizadevajo avtomatizirati rutinska in ponavljajoča se opravila, kot so administrativne naloge, roboti prevzemajo proizvodnjo. Ali bo to povzročilo brezposelnost ali ne, še ni jasno, gotovo pa je, da bosta vedno bolj nujni velika usposobljenost in učenje novih veščin za upravljanje z avtomatizacijo in uvedbo novih načinov dela.
4. Porast oblačnega poslovanja
Obstaja veliko podjetji, ki so se preselili v oblak in veliko takšnih, ki načrtujejo selitev svojih delovnih procesov v oblak, odkar je svet vstopil v pandemijo covid-19. Obstajajo različni razlogi, zakaj je oblačno poslovanje tehnologija prihodnosti, eden izmed največjih razlogov je izjemna rešitev za dostop do programske opreme in sistemov IT od kjerkoli in kadarkoli. Vsekakor lahko zatrdimo, da je oblak prihodnost.
5. Sprememba v načinu vodenja
Številni ljudje delajo od doma, zato so morali njihovi vodje praktično spremljati produktivnosti in splošno počutje svojih zaposlenih. Potrebno je zaposlenim zagotavljati, da se počutijo cenjene, kar pripomore k boljšemu duševnemu počutju, tako se način vodenja spreminja s povečanjem empatije in zaupanja. Tako bo verjetno ostalo tudi po koncu pandemije. Način vodenja podjetij bo imel pomembno vlogo pri produktivnosti zaposlenih. Pričakujemo lahko, da bo vpliv tega obdobja izpostavil vrednost vodenja, terjal izboljšanje na tem področju in spodbudil zvišanje kulture dela in vodenja s skupnim ciljem zadovoljstva pri delu
Pandemija še naprej spreminja naša življenja, a še vedno upamo, da se bodo stvari nekako vrnile v prejšnje stanje. Vendar ne glede na to, kako močno hrepenimo po tej vrnitvi v normalnost, se bodo nekateri poslovni vidiki za vedno spremenili. Podjetja bi morala to razumeti in začeti razvijati prilagodljivost, da bodo v prihodnosti bolj odporna na nepredvidljive dejavnike.