,

Kako sistem upravljanja zalog vodi do večje dobičkonosnosti

26 Maj 2021

Za kupca ni nič bolj frustrirajoče kot oddajanje naročila prek spleta in ugotovitev, da želenega ni na zalogi. Trgovci lahko izgubijo skoraj polovico predvidenih nakupov, ko stranke naletijo na slabo vodene zaloge. Opuščeni nakupi lahko pomenijo približno 4 % celotne prodaje običajnega trgovca.

Upravljanje zalog je več kot le vodenje, koliko nečesa imate na policah; gre za sledenje in organiziranje blaga in materialov od dobavitelja skozi proizvodni postopek vse do kupcev.

Neustrezno upravljanje zalog neposredno vpliva na slabo izkušnjo kupcev. Brez sprotnega razumevanja zalog in njihovega stanja podjetja ne morejo učinkovito načrtovati in izvajati naročil strank, kar meče na podjetje slabo luč, hkrati pa podjetje izgubi veliko časa in denarja pri neuspešnem načrtovanju svoje proizvodnje ali nove dobave.

Različna poročila kažejo, da kar 43 % malih podjetij bodisi ročno spremlja zaloge ali pa jih sploh ne. Ali ste prepričani, da je tak način vodenja zalog učinkovit?

Mogoče na začetku svoje poslovne poti še zlahka obvladujete ročno popisovanje zalog, toda z rastjo podjetja raste tudi kompleksnost zalog in z neobvladovanjem dejanske količine lahko podjetju škodite in zavirate njegovo rast.

Podjetja, ki se opirajo na ročne postopke popisovanja zalog, se srečujejo z:

  • nenatančno in zamudno inventuro;
  • neučinkovitim upravljanjem zalog, zaradi česar je na enem mestu več odvečnih izdelkov, spet drugje pa prazna zaloga;
  • nenatančnim načrtovanjem in izdajo izdelkov, kar ima za posledico odpis presežkov;
  • nepotrebnim ravnanjem, ki poveča stroške prodanega blaga;
  • manjkajočimi zalogami, ki vodijo do izgubljene prodaje kupcev, ki gredo h konkurenci;
  • nezmožnostjo sledenja izdelku od dobavitelja do naročila kupca.

Samodejno upravljanje zalog s programsko opremo

Avtomatizacija ročnih postopkov, povezanih z upravljanjem zalog, in vpogled v boljše napovedovanje in izkoristek zalog izboljša njihovo upravljanje na štirih področjih:

  1. Poslovanje na več lokacijah

Če izdelke skladiščite in prodajate na več lokacijah, je nujno, da imate na vseh ravneh organizacije vpogled v inventar. S tem optimizirate porabo zalog in kupcem na najhitrejši in najdonosnejši način dostavite izdelke. Programska oprema za upravljanje zalog vam omogoča, da nastavite vnaprej določene parametre, kot sta npr. razpoložljivost in lokacija izdelkov. Tako pri naročilih več različnih izdelkov sistem naročilo pošlje na lokacijo, ki ima na voljo vse izdelke iz naročila kupca, kar odpravi več pošiljk za eno naročilo in zniža stroške pošiljanja. Programska oprema za upravljanje zalog lahko pomaga tudi povečati prodajo iz zalog in jih tako zmanjšati.

Z vpogledom v inventar na vseh lokacijah lahko proaktivno spremljate raven zalog in prodajate tako, da po potrebi prenašate zaloge med lokacijami, zagotovite razpoložljivost blaga in zmanjšate zastarele zaloge. Vpogled v razpoložljivost zalog imajo tudi prodajni sodelavci, ki se zato ne srečujejo s situacijami, da ponujajo izdelek, ki ga ni več na zalogi. Prodani izdelki pa se samodejno zabeležijo, kar omogoča pregled nad stanjem naročil (odprta naročila, prosta zaloga – hiter vpogled v zaloge).

  1. Popolnitev zalog

Zadovoljstvo kupcev in dobičkonosnost se močno pogojujeta z vzdrževanjem prave količine zalog za izpolnitev predvidenih naročil, pri čemer mora biti odvečna zaloga minimalna. Podjetja morajo upoštevati nihanja v povpraševanju, sezono, logistiko dobavne verige in naravni življenjski cikel izdelka. Če zaloga ne zadošča za pokrivanje naročil lahko izvedemo samodejno generiranje naročil dobaviteljem z upoštevanjem stanja zalog.

Upravljanje zalog s PANTHEON-om zagotavlja dopolnjevanje zalog na podlagi povpraševanja, povprečnega časa dobave in števila dni dobave ter podatkov o trenutnih zalogah. Sistem vas tako samodejno opozori, da lahko delovne naloge pošlje nabavniku v izvršitev.

 

  1. Upoštevanje življenjskega cikla izdelkov

Pri obvladovanju zalog je treba upoštevati tudi življenjski cikel artikla, saj po določeni dobi za vsak izdelek zanimanje na trgu upade in takrat je zalogo zanj treba prilagoditi ali pa izdelek morda celo ukiniti. Z upoštevanjem življenjskega cikla moramo vsako leto na novo določiti največje zaloge produktov, s čimer olajšamo delo planerju zalog in se izognemo previsoki zalogi. Vneseni podatki o načrtovanju maksimalnih zalog produktov zelo močno vplivajo na načrtovanje proizvodnje in naročila pri dobaviteljih. Tako lahko z enostavnim izpisom trenutnih zalog in s podatki o maksimalni in minimalni zalogi izdelujete tedenske plane in preverite, ali imate na zalogi vse potrebne materiale, da se proizvodni plan izpolni.

 

  1. Sledljivost skozi celoten življenjski cikel izdelka

Podjetja potrebujejo možnost sledenja izdelkom skozi njihov celoten življenjski cikel, saj s tem omogočijo večjo učinkovitost in boljši izkoristek svojih zalog. Ročno sledenje in povezovanje od dobaviteljev do končnega kupca je skoraj misija nemogoče, saj je treba upoštevati veliko podatkov. Z uporabo serijskega sledenja za vodenje materialnega poslovanja enostavno povežemo končne izdelke s surovinami in dobavitelji na eni strani ter z naročili in evidencami strank na drugi strani. Vsem vpletenim to prinaša popoln vpogled v celoten življenjski cikel vsakega izdelka, ki je opremljen tudi s podrobnimi  informacijami (npr. datum izdelave), tako da lahko najprej porabite starejše izdelke in s tem zmanjšate odpadke ter tako zagotovite, da se inventar uporablja na najučinkovitejši način.

 

Podjetja, ki uporabljajo PANTHEON modul za materialno poslovanje bolje razumejo zaloge in način njihove razporeditve. Tako se lahko samozavestno zanesejo na proizvodni model, ki temelji na povpraševanju, hranijo manj zaloge in s tem zmanjšajo režijske stroške, povezane s skladiščenjem. Vse to pa na koncu povečuje dobičkonosnost podjetja.

Ne zamudite podjetniških novosti in nasvetov

V kolikor bi si želeli mesečno v svoj e-nabiralnik prejeti uporabne vsebine, pisane na kožo vaši dejavnosti in vašim interesom, to zabeležite v obrazcu.

X