Digitalizacija, Podjetništvo, Poslovne rešitve
Si lahko privoščite delo od doma?
Širjenja koronavirusa ne moremo nadzorovati, lahko pa se nanj dobro pripravimo. To velja tako za posameznike kot tudi za podjetja in mednarodne korporacije. V zadnjih dneh smo opazili porast vprašanj, vezanih na delo od doma, digitalizacijo poslovanja oz. vpeljavo brezpapirnega poslovanja. Dejstvo je, da obstajajo orodja, s katerimi lahko poslovanje teče nemoteno, brez fizične prisotnosti zaposlenih na delovnem mestu. S tem zmanjšamo nujnost človeškega stika.
Vam delodajalec omogoča delo od doma?
Delo od doma je v času globalizacije in fleksibilizacije trga dela vse bolj razširjeno. Zaradi razvoja tehnologije postaja tudi vse bolj zaželen in priročen način opravljanja dela. Kaj vse pa je potrebno, da lahko delavec nemoteno opravlja svoje delo od doma? O tem smo pisali že v našem članku o delu od doma.
Predvsem je pomembno, da ima podjetje razvito jasno organizacijsko strukturo, da posluje karseda digitalno, da imajo zaposleni dostope do najpomembnejših podatkov in dokumentov, ki jih pri svojem delu potrebujejo in da komunikacija poteka normalno tako med zaposlenimi kot tudi med zaposlenimi in strankami, dobavitelji ter poslovnimi partnerji.
Bo vaše podjetje nemoteno poslovalo, če zaposlenih ne bo na delovnem mestu?
Osnova torej leži v IT rešitvah, ki omogočajo, da več posameznikov dostopa do iste baze podatkov ne glede na to, kje se nahajajo. Poslovni informacijski sistem, ki deluje v oblaku to omogoča. Podatki se stekajo v eno centralno točko, dostopov do njih pa je lahko toliko, kolikor jih potrebujete.. V kolikor torej poteka delo od doma, lahko zaposleni brez težav pregledujejo izdane račune, naročilnice, zalogo itd., brez da bi zapustili svoj dom. S pomočjo poslovnega programa, ki deluje v oblaku, je pregled nad poslovanjem vsak trenutek dostopen na klik, kar vam omogoča veliko mero fleksibilnosti. Nekateri bi se tu obregnili ob dejstvo, da smo poleg virusov, ki na nas prežijo v vsakdanjem svetu, priča tudi hekerskim napadom in spletnim virusom. To sicer drži, vendar vas lahko pomirimo z dejstvom, da je za varnost podatkov v oblaku ERP PANTHEON redno poskrbljeno, saj so baze podatkov varno shranjene na strežnikih Telekoma Slovenije. S storitvijo Backup oz. Varnostna kopija pa vsak dan več uporabnikov programa svoje podatke še dodatno, varnostno kopira. Nesreča namreč nikoli ne počiva. Bolje je biti pripravljen.
Ste pripravljeni na POPOLNOMA digitalno poslovanje?
Če je poslovni program »možgan« podjetja, so dokumenti in informacije njegova kri, ki mora ves čas krožiti, da lahko celotno »telo« oz. podjetje deluje normalno. V primeru digitaliziranega, brezpapirnega poslovanja morajo med vsemi vpletenimi členi pretekati po digitalnih kanalih, ki se stekajo v poslovni informacijski sistem podjetja. Dejstvo je, da brez vzpostavljenega sistema za avtomatizacijo, upravljanje in organizacijo dokumentov, informacij v teh dokumentih ne boste mogli v celoti izkoristiti. Pri organizaciji dokumentov, ki so prej krožili po podjetju v fizični obliki, zdaj pa se ti nahajajo v elektronski obliki, nam je v veliko pomoč storitev eDokumentacija oz. dokumentni sistem, ki to omogoča.
Še več, v kolikor bi želeli fizične dokumente pretvoriti v elektronsko obliko, vam tudi v tem primeru tehnologija znatno olajša delo – storitev eKnjižbe omogoča, da s tehnologijo OCR (optično prepoznavanje znakov) program prebere dokument in ga pretvori v elektronsko obliko. V takšni obliki pa odpadejo vse komplikacije povezane s pretipkavanjem, prenašanjem dokumenta od osebe A do osebe B, pošiljanje po pošti itd.
Kako nemoteno poslovati in poskrbeti za zdravje zaposlenih?
Se razume, da stika med ljudmi ni mogoče popolnoma preprečiti, mogoče pa je preobraziti način poslovanja v podjetju v duhu digitalizacije. Potek dogodkov v zadnjih dneh v Sloveniji in po svetu odpira vse več debat na temo kako kljub izrednim razmeram nemoteno poslovati ter poskrbeti za zdravje zaposlenih. Tehnološke rešite, ki v primerih, ko bi bilo za zdravje zaposlenih bolje, da delajo od doma, obstajajo in to omogočajo.
Vprašanje pa je, ali jih vaše podjetje uporablja. Je vaša poslovna infrastruktura pripravljena? Ali vaš poslovni informacijski sistem to omogoča in ali imate ustaljene delovne procese ter prakse, po katerih lahko delo nemoteno teče, tudi če niste fizično prisotni v pisarni.
Svetujemo vam, da se s podobnimi vprašanji soočite tudi v svojem podjetju.
V kolikor se zanimate za naše rešitve, ki preverjeno delujejo, vas vabimo, da nas pokličete 01 252 89 50 ali nam pišete godigital@datalab.si.
Delo od doma ob podpori programa PANTHEON in rešitvah ePoslovanja smo preizkusili na lastni koži, saj večina zaposlenih te dni povsem uspešno in nemoteno opravlja delo od doma.