Kaj je eRačun in od kdaj bo njegova uporaba zakonsko obvezna?
V digitalni dobi, kjer podjetja stremijo k optimizaciji poslovnih procesov, postaja eRačun ključen del sodobnega poslovanja. eRačun, elektronska oblika računa, omogoča hitro, varno in učinkovito izmenjavo finančnih dokumentov med podjetji ter državnimi institucijami.
V januarju 2025 se je za 4x povečala poraba eRačunov. Kaj sploh je eRačun?
eRačun je digitalizirana oblika klasičnega papirnatega računa, ki se pošilja in prejema v strukturirani elektronski obliki. Omogoča avtomatizacijo računovodskih procesov, zmanjšuje napake pri ročnem vnosu podatkov ter pripomore k večji preglednosti in sledljivosti transakcij. Pomembna prednost eRačuna je tudi okolju prijazno poslovanje, saj zmanjšuje porabo papirja. V januarju 2025 se je poraba eRačunov naših strank, ki že uporabljajo program PANTHEON povečala kar za 4x, kar poudarja, da se več in več podjetij že pred veljavo novega zakona odloča za uporabo eRačunov. Tako si bodo zagotovila lažji prehod.
Zakaj je eRačun boljši od klasičnega računa?
eRačun prinaša številne prednosti pred tradicionalnimi papirnatimi računi. Poleg zmanjšanja stroškov tiska, pošiljanja in arhiviranja, omogoča hitrejše izvajanje plačilnih postopkov ter večjo natančnost pri obdelavi podatkov. Digitalna oblika računov zmanjšuje tveganje izgube dokumentov in omogoča lažjo sledljivost poslovnih transakcij. Poleg tega eRačun prispeva k trajnostnemu poslovanju, saj bistveno zmanjšuje potrebo po fizičnem papirju in s tem pozitivno vpliva na okolje.
Razlika med eRačunom in PDF računom
Pomembno je razumeti, da PDF račun ni enak eRačunu. PDF račun je sicer elektronska oblika računa, vendar je oblikovan kot slika ali statični dokument, ki ga ni mogoče avtomatsko obdelovati brez ročnega vnosa podatkov. eRačun pa je strukturiran v standardizirani obliki (npr. XML), ki omogoča avtomatsko izmenjavo in obdelavo podatkov med računovodskimi sistemi brez potrebe po ročnem posredovanju. To povečuje natančnost, zmanjšuje možnost napak in bistveno pospeši procese obdelave.
Zakonska obveznost uporabe eRačuna
V Sloveniji je uporaba eRačunov že nekaj let obvezna za vsa podjetja, ki poslujejo z javno upravo. Vendar pa se bo kmalu razširila tudi na zasebni sektor. Po najnovejših zakonskih spremembah bo uporaba eRačunov obvezna za vsa podjetja, ne glede na velikost, že od 1. junija 2026 dalje.
To pomeni, da bodo morala podjetja prilagoditi svoje poslovne procese in preiti na elektronsko izmenjavo računov (eIzmenjavo), kar bo pripomoglo k večji učinkovitosti in preglednosti finančnih tokov.
Kako se pripraviti na prehod?
Za podjetja, ki še niso prešla na eRačune, je ključno, da čim prej začnejo s pripravo:
- Izbira prave programske rešitve: Sistemi, kot je PANTHEON, omogočajo enostavno pošiljanje in prejemanje eRačunov preko storitev BizBox in ZZI. Te rešitve zagotavljajo skladnost z zakonodajo in omogočajo avtomatizirano, varno ter sledljivo izmenjavo dokumentov.
- Usposabljanje zaposlenih: Priporočljivo je, da podjetja investirajo v izobraževanja, kjer se zaposleni naučijo uporabljati orodja za eRačun in razumejo prednosti digitalizacije.
- Sodelovanje s ponudniki storitev: Podjetja lahko sodelujejo z zunanjimi ponudniki, ki ponujajo celovite rešitve za eRačune in eIzmenjavo, kar poenostavi integracijo v obstoječe poslovne procese.
Digitalizacija poslovanja je neizogibna in eRačun je pomemben korak na poti k bolj učinkovitemu, varnemu in preglednemu poslovanju. Z zakonsko obveznostjo, ki bo stopila v veljavo 1. junija 2026, bodo podjetja prisiljena posodobiti svoje procese in izkoristiti prednosti, ki jih prinaša elektronsko poslovanje.
Vabimo vas, da za več informacij o razpoložljivih paketih za izmenjavo eRačunov obiščete spletno stran. Za morebitno pomoč pri nastavitvah nas prosim kontaktirajte na prodaja@datalab.si ali 01 25 28 950.