Digitalizacija, Poslovne rešitve
Rezultat nadgradnje spletne trgovine: boljše sodelovanje z B2B in B2C kupci ter povečana prodaja
Polona Krenker,
Marketing manager / Makom
Nadgradnja = preboj
Spletna trgovina podjetja Makom ima uveljavljeno tradicijo, v sodelovanju s Skupino stroka.si pa je doživela že dve vidnejši nadgradnji v svoji spletni trgovini.
Po besedah vodje marketinga Polone Krenker, je bil ob zadnji prenovi januarja 2021 največji izziv združitev obeh tipov trgovin: B2B (business-to-business) in B2C (business-to-customer): »Fizične osebe so se namreč v preteklosti spraševale, ali lahko tudi same kupijo izdelke, ki so v spletni trgovini. Po zaslugi rešitev, usklajenih s Skupino stroka.si, teh vprašanj ni več.«
Prenova je posledično ne le predrugačila (grafični) videz strani, temveč ob ustaljeni praksi B2B modela izpostavila tudi (dodatne) B2C storitve.
Skok čez ovire z integracijo
V sklopu prenove je zdaj omogočen »one page checkout«, kar je skrajšalo postopek oddaje in izboljšalo uporabniško izkušnjo. Analitika kaže, da je razmerje med namiznimi in mobilnimi uporabniki polovično razdeljeno, zato so se osredotočili na obe platformi hkrati. »Kljub temu, da je razmerje razdeljeno polovično, pa več naročil pride iz desktopa,« razloži Polona Krenker.
Ob poglobljeni analizi spletne strani so v podjetju Makom prepoznali nekaj ovir. Ena od teh je bila zaloga artiklov. »Kadar so preko iskalnika uporabniki organsko prišli do produkta, vendar ga nismo imeli na zalogi, so stranke spletno stran zapustile. Rešitev v teh primerih smo našli tako, da smo za stranko predlagali alternativne produkte.«
Znotraj primarne klasifikacije PANTHEON-a zdaj vsakič ponudi tri alternativne izdelke.
Več načinov dostopa do izdelkov
V podjetju Makom prenova spletne trgovine zdaj omogoča več (novih) načinov dostopa do izdelkov. Dostopi so poleg osnovnih kategorij možni preko dejavnosti (npr. hoteli) ali vsebine (blog). »Za vsak segment smo naredili posebne, prilagojene kategorije. Sedaj ima vsak segment tudi svojo podstran.«
Hkrati prenova ponuja tudi filtre. Z njimi lahko naročniki sami označijo, kaj je primerno zanje, kadar se odločajo le za določen tip izdelkov. Zato so dodani tudi varnostni listi ter certifikati (B2B). »Gre za povezavo s PANTHEON-om, kjer dodajamo dokumente, ki se avtomatsko prenašajo v spletno stran in so povezani z želenim izdelkom preko spletne trgovine.«
Med glavnimi elementi prenove je bila tudi selektivna možnost potrjevanja. Določene večje stranke so želele možnost potrditve naročila le za odgovorne osebe, kar je s prenovo omogočeno. Druge stranke (npr. vrtci) so izrazile željo glede na posamezne enote/sklope. Zdaj spletna trgovina omogoča poglobljeno personalizirano izkušnjo glede na strankine potrebe in izzive.
Nove možnosti za nove priložnosti
V času COVID-19 ukrepov so v podjetju Makom ponujali vedno več vsebin, zlasti webinarjev. Ker so želeli izpostaviti tudi ostale dogodke, so ustvarili posebno obliko vsebin glede na tip le-te: novice, webinarji, blogi. Obenem so dodali različne barvne odtenke, kar se je po besedah Polone Krenker izkazalo kot dobra rešitev. »Enako velja za predvideni čas branja, kar je zdaj dodelano. Prej še ni bilo omogočeno dodajanje novic in dogodkov, ker je vse delovalo kot blog, zdaj pa smo skupaj z našim CGP-jem lahko tudi to uskladili.«
Dodali so tudi možnost ocenjevanja izdelkov. Ob spremljanju analiz spletnih trgovin so namreč zaznali, da je pri nakupih prav ocenjevanje izdelkov zelo pomemben faktor. Za B2C model so uvedli naknadno pošiljanje elektronske pošte po opravljenem nakupu, v katerem lahko stranke podajo oceno, kar gradi bazo ocen.
V primeru, kadar stranka ni oddala naročila, s prenovo spletne trgovine stranki pošljejo elektronsko pošto, da izdelki še vedno čakajo v košarici. Obenem pa so dodali tudi dodatne možnosti plačila. Prej je bila, ob obstoječih načinih plačila po povzetju, na voljo le določena oblika spletnega plačila (PayPal). Po povezavi z novim programom (Stripe) nudijo tudi preostala kartična plačila.
Integracija digitalnega skladiščnega poslovanja
Prenova spletne trgovine je v jedrnem delu zajemala tudi integracijo skladiščnega poslovanja. Obdelava WMS skladiščnega poslovanja je združila Leoss sistem s platformo PANTHEON. V procesu digitalne transformacije so v podjetju Makom prešli tudi na digitalno skladiščno poslovanje. Zato urejajo, da bo stranka dobavnico videla že ob spletnem naročilu, kar je s PANTHEON-om znotraj skladiščnega sistema povezano s spletno trgovino. »Gre za povezavo štirih kanalov. V naslednji fazi sledi račun v spletni trgovini – vse s ciljem, da bo stranka imela možnost videti vse na enem mestu.«
Makom si ciljno prizadeva za pošiljanje ponudb iz PANTHEON-a v spletno trgovino, kjer bo stranka potrdila ponudbo ali pa zgolj pozicijo iz ponudbe.
Tek na dolge proge
Podjetju ogromno pomeni povratna informacija strank glede njihove spletne strani, zato zavoljo optimizacije le-te redno pošiljajo ankete o zadovoljstvu obstoječe spletne strani. Glede uvedene prenove so dobili ogromno pozitivnih odzivov strank, saj naj bi, po mnenju anketirancev, pospešila postopek nakupa. »Najbolj ponosni smo na odziv strank. Zadovoljno poudarjajo, da so vse uvedene spremembe pospešile postopke.«
S spletno nadgradnjo tako ni konec maratona izboljšav podjetja. Makom si v prihodnje želi spletno stran konstantno nadgrajevati in se tako še bolj približati svojim strankam. Prav tako želijo skupaj s Skupino stroka.si dosegati sprotne optimizacije, ki bodo vedno v prid obiskovalcem.
Za več informacij o izdelavi spletne trgovine ali povezavi s poslovnim programom (ERP) smo vam na voljo na tel. št. 02 88 79 780 ali e-poštnem naslovu: ccc@stroka.si. Prav tako vabljeni, da obiščete našo spletno stran www.stroka.si.